Gdzie i jak wyrzucić przeterminowane leki?

 

"Rozwaliła pani system", czyli

gdzie wyrzucić przeterminowane leki?

nie do żadnego z domowych koszy na śmieci!

nie do kanalizacji!

TAK: do specjalnego pojemnika w aptece.

Lista aptek, które przyjmują leki powinna być na miejskich stronach. Jest też ogólnopolska wyszukiwarka w bazie "gdzie po lek".

A jak przygotować leki do wyrzucenia?

Musimy pamiętać, że ich utylizacja jest kosztowna, a pojemność koszy ograniczona. W aptece, gdzie zazwyczaj bywam taki pojemnik stał w przedsionku. Często widziałam, ze jest przepełniony. Od pewnego czasu pojemnika tam nie ma, a leki trzeba dać farmaceutce w okienku. Myślę, że ta zmiana była wymuszona koniecznością kontroli, niestety.

Ostatnio pomagałam paru bliskim osobom w porządkach w apteczce. Przeterminowanych leków zebrało się naprawdę dużo. Zaniosłam je wczoraj do apteki. Przez chwilę widziałam jak wszystkie trzy farmaceutki zbierają szczęki z podłogi. Potem któraś wydusiła: "rozwaliła pani system".


gdzie wyrzucić przeterminowane leki?

gdzie wyrzucić przeterminowane leki?


Wtedy pomyślałam, że zrobię zdjęcie i opowiem Wam, jak można to zrobić ;)

1. Kartoniki i ulotki wyrzucamy jako makulaturę

2. Tabletki - blistry nie nadają się do recyklingu, więc w zasadzie nie warto opróżniać ich z pastylek. Prawdopodobnie trafią i tak do spalarni. Warto za to wysypać tabletki ze słoiczków, bo one nadają się do recyklingu jako plastik

3. Syropy - można je wyrzucać w butelkach... Ale jeśli była odrobina na dnie, to nie mogłam zmarnować takiego dobrego kawałka plastiku ;) przelałam wszystkie resztki syropów i kropli do woreczka strunowego (po bobie) i dodatkowo zawiązałam go na supeł. Ważne żeby zabezpieczyć przez wylaniem. Można też przelać wszystko do jednej buteleczki. Opakowania oddajemy do recyklingu z plastikiem lub szkłem. Nie trzeba ich płukać, bo ta odrobina na ściankach nie stanowi zagrożenia pod kątem recyklingu.

4. Maści - oddajemy w tubkach, jednak warto pozdejmować nakrętki, jeśli są duże i oddać do recyklingu...


Dzięki temu mam pewność, że do utylizacji trafiło tylko to, co trafić musiało!


Ciekawy artykuł?

Dołącz na Facebooku i nie przegap kolejnych!


 

Komentarze